[May 20-24] Skatefresh 09 -> Ascension Skate

Avatar de l’utilisateur
Liekie01
Rouliroulien frileux
Messages : 3
Inscription : lun. 25/05/2009 00:00

Message par Liekie01 »

@Philou

And now in English please..

Gr. Angelique
Avatar de l’utilisateur
airtal
Rouliroulien expert
Rouliroulien expert
Messages : 931
Inscription : lun. 15/12/2003 00:00
Localisation : Liège

Message par airtal »

Liekie01 a écrit :@Philou

And now in English please..

Gr. Angelique
Are you sure? vbvcbv cvbvbvc
airtal
OOOO~~~~
Avatar de l’utilisateur
philou
Site Admin
Site Admin
Messages : 4377
Inscription : ven. 05/12/2003 00:00
Localisation : A bruxelles et ailleurs

Message par philou »

Liekie01 a écrit :@Philou

And now in English please..
Let's have a try... Since you told me that you don't speak a word of french :wink: , I tried to respect precisely my original meanings
philou a écrit :Difficult de summarize such 4 days in a few words...

The region between the Waal and the Maas above Den Bosch is wonderful ! I really enjoyed the ways on the dikes that gave a great view on the surrounding landscape, there are very nice to scate.

The new system, staying at the same place, with different distance is fine. It gives more modularity and facilitates the organization and of course we don't have to set-up the tent daily.

No doubt, we were in Netherlands ! The food was definitely the best, as usual in this country. They offered us schnitzel, saté, pindasaus, potatoes, stokbrood, uitsmijter and even a young raw fish at the market. We did not miss any of these dutch speciality. :wink: The camping restaurant was so good that it was full and we had to go eating outside one evening, but also there we got some delicious food. No doubt, even if the organization is far from perfect, I'll be back next year because I can't miss the food. (once again :wink: )

The Friday Night Skate of Tilburg is a very nice organisation. Much less sport than our RollerParades but more fun.

We couldn't avoid to be under the attention. DJ always trying to catch bikes like a dog tries to catch rabits :lol: , Dany Playing Schumaker with a beer bottle (5€ for 7 beers that's a trap :) )

Well, lot of very nice remembering, great people that I hope to see back soon, at Le Mans, the MithelRhin marathon, the Euregio tour or at Rhines on skates (or maybe at the HR3 ???)
Avatar de l’utilisateur
Mu
Rouliroulien expert
Rouliroulien expert
Messages : 775
Inscription : mer. 22/09/2004 00:00
Localisation : BXL

Message par Mu »

J'ai pensé à vous. Hier, j'ai fait du vélo un peu plus dans le nord, à partir d'Amsterdam, dans le Waterland. A conseiller! Super routes avec un flèchage parfait.
Le présent, seul, est nôtre; encore faut-il l'habiter. [A. Comte-Sponville]
Avatar de l’utilisateur
airtal
Rouliroulien expert
Rouliroulien expert
Messages : 931
Inscription : lun. 15/12/2003 00:00
Localisation : Liège

Message par airtal »

Philou, es-tu sûr que ta traduction est fidèle à 100% :?: vbncvbn :?:

tye
airtal
OOOO~~~~
Avatar de l’utilisateur
Djinn
Rouliroulien expert
Rouliroulien expert
Messages : 800
Inscription : lun. 29/08/2005 00:00
Localisation : 1070
Contact :

Message par Djinn »

Moi aussi j'ai adore cette edition!! C'est fou comme le soleil peut faire la difference...
...c'est vraiment comme ca que j'imaginais la Hollande dans mes reves!

Des petites routes sympa dediees aux rollers/velos circulant a travers les digues et polders. De confortables pistes cyclables le long des routes plus frequentees, et puis surtout les differents trains!! On etait reparti dans une dizaine de groupes. Comme on suivait plus ou moins le meme itineraire et que les pauses se faisaient au meme endroit, on se croisait inevitablement... Une dizaine de patineurs alignes, ca a quand meme de la gueule!!

Le fait de rester dans le meme camping a egalement cree une ambiance completement differente, plus relax, on n'a plus le stress du demenagement quotidien et avoir une voiture sur place, ca procure pas mal d'autonomie en plus!! Ca permet par exemple d'aller faire les courses (non, on ne trouve pas que du karne melk et des bitterballen dans les supermarches!)

And since we are now talking about food, I'll have to switch to English to make Angelique's life easier!! I really enjoyed the food this year!! Too bad the first evening I had a sandwich with me, I've missed the restaurant of the campsite! The day after as Philou mentioned already , that place had so much success that we had to take the car to find another place for dinner! The first place we found was a Michelin restaurant!! Who said there was no gourmet in the Netherlands?? That was too posh for the way we were dressed but they recommended another great restaurant, where we had a delicious Rouliroula dinner!! We also had a fun bbq featuring incredible salads. We enjoyed it so much that on Sunday we also organized our own Rouliroula bbq before leaving the camping...
I should also mention the delicious haring and paling we found while skating. No kidding! Definitely a must-taste!
Avatar de l’utilisateur
Rota
Ministre Rouliroulien
Ministre Rouliroulien
Messages : 2027
Inscription : ven. 25/03/2005 00:00
Localisation : Liège

Message par Rota »

He ben, là c'est plus complet!
Manifestement sympa tout cela!
Et la logistique alimentaire à l'air d'avoir une certaine importance.... de bons belges quoi!
Ne soyez pas sages !

Rota
Avatar de l’utilisateur
Djinn
Rouliroulien expert
Rouliroulien expert
Messages : 800
Inscription : lun. 29/08/2005 00:00
Localisation : 1070
Contact :

Message par Djinn »

Rota a écrit : Et la logistique alimentaire à l'air d'avoir une certaine importance.... de bons belges quoi!
Ce sont des vacances aussi, il y a pas que le roller dans la vie! :twisted:
Avatar de l’utilisateur
olive
Rouliroulien expert
Rouliroulien expert
Messages : 666
Inscription : ven. 26/12/2003 00:00
Localisation : Bruxelles

Message par olive »

What a wonderful week-end !
From what I heard from the past experiences I expected something very good, and it was even better than that.

I also greatly appreciated to stay at the same camp for the whole w-e, as it gives the opportunity to relax and really enjoy the evenings ... and stay a little while longer in bed. It is also holiday after all 8)

And for the skating part I was amazed how much distance I could achieve: 85 km/day for the first two days, that's my personal long distance record. Of course skating in such beautiful area, and very smooth cycle tracks with a leading man taking all the wind certainly helps a lot (thanks Dimitri).

Again, many thanks to all the crew !
Avatar de l’utilisateur
Djinn
Rouliroulien expert
Rouliroulien expert
Messages : 800
Inscription : lun. 29/08/2005 00:00
Localisation : 1070
Contact :

Message par Djinn »

Tiens, par pure curiosite, les possesseurs de GPS (Didou et Dany je pense) pourraient-ils refiler la trace a Mowglish ou la publier qqpart.
J'ai essayer de visualiser sur une carte les differents parcours mais je n'ai ete capable que de retrouver quelques points.

Merci
Avatar de l’utilisateur
dany-bxl
Employé temps-plein Rouliroula
Employé temps-plein Rouliroula
Messages : 5994
Inscription : ven. 20/10/2006 00:00
Localisation : Dottignies

Message par dany-bxl »

Djinn a écrit :Tiens, par pure curiosite, les possesseurs de GPS (Didou et Dany je pense) pourraient-ils refiler la trace a Mowglish ou la publier qqpart.
J'ai essayer de visualiser sur une carte les differents parcours mais je n'ai ete capable que de retrouver quelques points.

Merci
L'ensemble du WE
.
.
Une impression de liberté intense mêlée ...
.
"Etre et durer"

Moniteur roller "Educateur ADEPS"
Avatar de l’utilisateur
dany-bxl
Employé temps-plein Rouliroula
Employé temps-plein Rouliroula
Messages : 5994
Inscription : ven. 20/10/2006 00:00
Localisation : Dottignies

Message par dany-bxl »

Petite vidéo
.
.
Une impression de liberté intense mêlée ...
.
"Etre et durer"

Moniteur roller "Educateur ADEPS"
Répondre